KUORSAUS

Lähes jokainen meistä kuorsaa joskus, mutta jos kuorsausta tapahtuu usein se voi vaikuttaa merkittävästi unen määrään ja laatuun. Kuorsaus voi johtaa huonon unen lisäksi väsymykseen, ärtyneisyyteen, masennukseen ja lisääntyneisiin terveysongelmiin. Se voi olla myös uniapnean selvin ja ainoa oire. Jos kuorsaus pitää kumppanisi hereillä, se voi myös aiheuttaa ongelmia suhteeseen. Kuorsaus on varsin yleinen vaiva, siitä kärsii Suomalaisista miehistä noin 15% ja naisista hieman vähemmän. Onneksi on monia kuorsausta helpottavia keinoja, yksi niistä on kuorsauskiskot.

Mistä apua kuorsaukseen?

Voit helpottaa kuorsausta:

Pudota painoa – jo pienestä painonpudotuksesta voi olla apua, kun rasva vähenee kurkun takaosasta ja hengitys siten helpottuu

Urheile – Kun harjoittelet myös kurkun lihakset voimistuvat joka voi helpottaa kuorsaamista

Lopeta tupakointi – Tupakoijilla riski kuorsaamiseen on suurempi, koska tupakointi tukkii hengitysteitä

Vältä alkoholia – erityisesti ennen nukkumaanmenoa, koska alkoholi rentouttaa kurkun lihaksia ja näin ollen altistaa kuorsaamiselle

Nuku kyljelläsi – selällä nukkuessasi painovoima aiheuttaa

Hanki kunnon tyyny – esimerkiksi bambutyyny tukee hyvin niskaa ja päätä

Käytä kuorsauskiskoja – edullinen ja välitön apu useimpien kuorsausongelmiin

Tilaa Omasi